Instrukcje#
Umieszczam dokładny opis jak korzystać z moich kalkulatorów. Doszły mnie słuchy, że niektórzy "czempioni" mają z tym problem. Mam nadzieję, że owe opisy rozwiążą wszelkie niejasności.
Wszystkie skrypty napisane zostały w czystym JavaScript, aby działały koniecznie musisz mieć włączoną obsługę języka w przeglądarce (domyślnie zawsze jest włączona). Dzięki takiemu rozwiązaniu wyniki zwracane są natychmiast, odpada konieczność przesyłania danych do serwera.
Kalkulatory powinny działać identycznie nawet w takich zabytkach jak IE6 lub IE7 - choć w ich przypadku zwracanie wyników może trwać nieco dłużej. Jeśli posiadasz owe relikty przeszłości koniecznie zmień przeglądarkę na coś aktualnego.
Rabunki#
Kalkulator wylicza moc potrzebną do wykonania rabunków pojedynczych i grupowych. Składa się z dwóch części:
- panel do wprowadzania danych oraz wyprowadzenia wyników w postaci liczb (dla każdej profesji)
- dwie graficzne tabele dla skoków pojedynczych i grupowych (dla każdej profesji)
Omówię teraz kolejno każde pole w panelu do wprowadzania danych, na poniższej grafice ponumerowałem dostępne opcje:
Żeby wyliczyć moc należy wprowadzić niezbędne dane. Najpierw wprowadzamy staty (2, 3, 4), kopiujemy osobno z gry i wklejamy w odpowiadające miejsce (można też po prostu przepisać). O wiele wygodniej będzie jednak skorzystać z nowej opcji przeklejenia wszystkiego naraz. Wystarczy zaznaczyć pole 1, automatycznie pojawi się pole 1.1. Teraz w grze zaznaczamy wszystkie staty i kopiujemy (Ctrl + C) i wklejamy (Ctrl + V) w pole 1.1. Poniższe zdjęcie powinno ułatwić zrozumienie mechanizmu:
Rysunek. Kalkulator Rabunki - mechanizm kopiowania stat
Następnie wprowadzamy obrażenia posiadanej broni (5) lub po prostu ją wybieramy (6), obie te czynności są równoważne. W polu 7 wybieramy dodatkowy bonus dla broni (za kredo), pole 8 oznacza dodatkowy bonus dla broni z racji posiadanego talizmanu. Wybieramy profesję (9), pancerz (10), morale (11 - domyślnie ustawiłem Bardzo wysokie
, tylko jeden skok jest od nich zależny).
Po wprowadzeniu danych wystarczy kliknąć przycisk Oblicz
(13). Zwrócona zostanie moc w postaci liczbowej dla każdej profesji. Dodatkowo w tabelach dla skoków pojedyncznych i grupowych całość zobrazowana zostanie za pomocą grafiki (małe zdjęcia).
Warto wspomnieć jeszcze o jednej ciekawej opcji, którą dodałem niedawno. W polu 12 umieściłem korektę obliczeń. Nie zawsze udaje mi się poprawić wzory na czas, nie zawsze moje formuły mogą być poprawne. Dlatego każdy użytkownik może zmniejszyć lub zwiększyć zwracane wartości o pewny procent. Zmiana dotyczy formuły odpowiedzialnej za staty (moce broni pozostawiłem bez zmian). Domyślnie ustawiona jest wartość 100%, co oznacza, że zwrócone obliczenia będą w całości pokrywać się z moimi wzorami. Oto opis kilku innych wartość:
- 99 - pomniejszenie obliczeń o 1%
- 90 - pomniejszenie obliczeń o 10%
- 75 - pomniejszenie obliczeń o 25%
- 101 - zwiększenie obliczeń o 1%
- 110 - zwiększenie obliczeń o 10%
- 125 - zwiększenie obliczeń o 25%
Jeśli wyłapiesz pakę możesz skorygować wszystko według własnego doświadczenia. Ale dla dobra innych napisz także do mnie, żebym mógł skorygować formuły.
Przypominam, że od 54 rundy część skoków pojedynczych zostanie odblokowana dopiero po zdobyciu określonej Rangi.
Więzienie#
Kalkulator wylicza łapówkę jaką należy dać, żeby opuścić więzienie. Na poniższej grafice ponumerowałem dostępne opcje:
Rysunek. Kalkulator Więzienie - opis kontrolek
Wszystko jest bardzo proste. Wystarczy wprowadzić swój respekt (1) oraz liczbę zabójstw (2). Jeśli masz mniej niż 201 ofiar pole 2 można pozostawić puste. Kalkulator uruchamiamy przyciskiem Oblicz
(3). Zwrócona zostanie wartość łapówki jaką należy posmarować władzom.