Skrypty 3.01#

EngineTC#

Ten skrypt rozrósł się najbardziej ze wszystkich. Posiada tyle nowości, że ciężko będzie wszystko opisać. Postaram się ogarnąć materiał jak najbardziej przystępnie, ale nie będzie to łatwe. Przypomnę, że efekt usprawnień najbardziej dało się odczuć w przypadku gry na wielu kontach. Pomimo blokady kukieł i tak nie wyobrażam sobie gry na czymś innym. Dzięki tej wersji udało mi się wcisnąć konto do top5 w jednej z edycji, oczywiście grając samodzielnie tylko jedną postacią.

Przypominam tylko, że opcje w skrypcie tworzone i rozwijane były na przestrzeni wielu edycji. Niektóre z nich mogą nie działać w aktualnej wersji gry (np. ze względu na zmiany w grze). Ostatnie sprzątanie w niedziałających opcjach - czyli de facto ich usunięcie - przeprowadzone zostało na przełomie 77 rundy.

Opiszę tylko te nowości, które nie występują w poprzedniej wersji skryptu (nie ma sensu dublować tekstu). Wyjątkiem będą rozwiązania, które uległy rozbudowie lub całkowitej zmianie mechanizmu działania. Zaczynamy!

Dźwięki#

Jest to kolejny wariant sygnalizacyjny (obok kolorów i opisów na kartach). Czasami odchodzimy od komputera, czasami wyłączamy monitor, czasami po prostu na niego nie patrzymy. Kolory i opisy na kartach okazały się niewystarczające. Wprowadziłem zatem dźwięki, a raczej jeden dźwięk alertowy (bardzo denerwujący), który informuje, że dzieje się coś istotnego. Prawdę powiedziawszy dźwiękiem sygnalizować można wszystko, ja wprowadziłem ostrzeganie dla:

W każdej chwili mogę wprowadzić dźwięk dla każdej innej sytuacji, jeśli będzie to uzasadnione. W rozbudowanym wariancie mogę nawet wstawić dla każdej czynności różny dźwięk, ale to już raczej przerost formy nad treścią. Myślę, że dla większości wystarczy to, co jest wprowadzone obecnie.

Jeszcze jedna uwaga na temat głośności. Na chwilę obecną nie można regulować jej z poziomu skryptu. Starałem się ustawić odpowiedni poziom w samym pliku, niestety zauważyłem, że jest różnica w odtwarzaniu między systemem WindowsXP a 7. W tym pierwszym będzie trzeba regulować gałami od głośników. W przypadku siódemki możemy oddzielnie sterować poziomem głośności dla każdego programu - polecam dostroić do własnych warunków, żeby nie pobudzić lokatorów.

Jednak dodałem małą możliwość kontroli głośności wprost ze skryptu. Sam plik audio ma pewną głośność, która w skrypcie przyjmuje wartość maksymalną (1). Wartość tę można regulować tylko w dół (do 0). Przykładowo ustawienie 0.5 uruchomi plik z połową głośności. Niestety regulacja w górę (przygłaszanie) nie jest możliwa, trzeba skorzystać z pokręteł głośników lub ustawień systemowych. Powinno wystarczyć, można przyciszyć alerty z TC oraz zachować normalną głośność przeglądarki (np. oglądając coś na YouTube).

Łamanie kodów#

System łamania kodów wprowadziłem w skryptach EngineTC 3.01 oraz Polowanie 3.01. Umieszczenie w grze jaką jest The Crims (niewielka ilość graczy) kodów reCAPTCHA, które są rozwiązaniem najcięższego kalibru (na dzień dzisiejszy rozwiązywanie ich za pomocą OCR jest niemożliwe) pobudziło mnie na tyle, że postanowiłem coś z tym zrobić.

Skuteczność całej zabawki jest bardzo duża, średnio 95%. Nie jest to darmowe rozwiązanie, aczkolwiek wybrałem bardzo atrakcyjną ofertę (jedną z najtańszych na rynku). Za pare dolarów można wykupić najmniejszy pakiet 5000 rozwiązań, a co najważniejsze, liczone są tylko prawidłowe odpowiedzi. W grze cały system prezentuje się następująco:

EngineTC 3 - łamanie reCAPTCHA

Rysunek. EngineTC 3 - łamanie reCAPTCHA

Moduł łamiący kody jest tylko opcją, kto chce może ją stosować. Za możliwość rozwiązywania zagadek nie płacicie mi, tylko specjalnemu serwisowi, ja tylko udostępniam taką ewentualność. Nawet z ciekawości warto wypróbować mechanizm, wykupienie minimalnego pakietu powinno starczyć naprawdę na długi czas. Ale uprzedzam, zabawka potrafi uzależnić i bardzo rozleniwić. Na rynku znajduje się coraz więcej tego typu ofert, nie wykluczone, że kiedyś w przyszłość skorzystam z innego tańszego rozwiązania lub wprowadzę możliwość korzystania z różnych serwisów.

Ciekawe co teraz wymyślą deweloperzy gry. Rozumiem sens wprowadzenia różnych zabezpieczeń, ale ciągłe przepisywanie takiego spaghetti nie dość że irytuje (bardzo nieczytelne), to w dodatku męczy (za często się pojawia). Dopóki ludzie związani z rozwojem TC nie zmądrzeją łamacz będzie stale udostępniany. Pamiętajcie, jeśli nie możecie wejść drzwiami, zawsze spróbujcie wejść oknem.

Usprawnienia w skokach pojedynczych (pełny automat)#

Pojawiły się nowe możliwości kontrolujące zachowanie skryptu i sposoby wybierania skoków. Od teraz mechanizm jest precyzyjniejszy i odporniejszy na więzienie. Doszła możliwość robienia dowolnego konkretnego skoku, np. ciągłe robienie Harlejowców.

Usprawnienia w skokach grupowych (pełny automat)#

Także i tutaj pojawiły się większe możliwości kontrolujące zachowanie skryptu, np. włączenie lub wyłączenie stawiania/wykonywania skoku, deklarowanie czasów dla tych czynności i inne usprawnienia.

Nowy moduł dla narkotyków (pełny automat)#

Przeniosłem do trzeciej wersji Engine'a część rozwiązań, które kiedyś wykorzystywałem w specjalnym bocie do łapania dragów. Teraz można dokładnie kontrolować czasy kupna, odświeżenia itd. To co jednak najważniejsze to możliwość deklaracji dowolnego dragu niezależnie, czyli możemy np. ustawić skrypt, żeby kupował Piguły od 100 a Heroinę od 1000 jednostek. Poprzednia wersja umożliwiała łapanie tylko jednego dragu, teraz to ograniczenie zostało zniesione. Dzięki dźwiękom można szybciej odpowiadać na pytania losowe, które będą wyskakiwać u Dilera.

Dodałem także możliwość sprzedaży towaru, działa na podobnej zasadzie jak kupowanie. Można zadeklarować wiele dragów na raz, dla każdego ustawić osobną wartość, która nie zostanie sprzedana. Oczywiście takimi rzeczami jak uzupełnianie energii (w razie potrzeby) nie musimy się przejmować.

Nowy moduł dla budynków (pełny automat)#

Kolejne rozwiązanie wprowadzone w nowej odsłonie skryptu. Teraz możemy w sposób automatyczny dokonać zebrania towaru wyprodukowanego przez budynki, sprzedaży budynków lub kupna nowych. Każda z tych czynności może przebiegać niezależnie, można także włączyć pierwszą i trzecią, pierwszą i drugą lub wszystkie na raz. Wykonanie pracy przez skrypt zawsze wykonywane jest według następującego schematu:

Bardzo wygodne, kiedy np. zmieniamy jeden rodzaj fabryk na inny. Oczywiście o takie detale jak ćpanie nie musimy się troszczyć.

Usprawnienia w klubach/lokalach#

W klubach i lokalach wprowadziłem sporo nowości, opiszę je w osobnych podrozdziałach.

Zmiana sposobu deklaracji#

Podobnie jak dla deklaracji nicków i haseł dla kont, w klubie też zmieniłem sposób deklaracji nazw. Wcześniej trzeba było samemu pilnować indeksów tablicy i dodawać kolejny klub, teraz wystarczy podawać kolejne nazwy, coś w tym stylu:

  1. L
  2. K
  3. T'
  4. T
  5. A
  6. O
  7. Z'
  8. Z
  9. #
var raveName = [

	"klub1",
	"klub2",
	"klub3"

];

Samoczynne zajmowanie i dodawanie klubu#

W starej wersji musieliśmy zadeklarować kluby w skrypcie i dodatkowo samodzielnie dodać je w grze dla konta. Obecnie robi się wszystko automatycznie, tzn. konto samo zajmuje wolny lokal - po przejściu do zakładki Klub wyszuka i doda go do Ulubionych.

Samoczynna zmiana klubu#

Kolejne ciekawe rozwiązanie. Czasami w klubie pojawi się obcy, konto wykona operkę i się zatrzyma. Nas może wtedy nie być przed PC, szkoda marnować czasu. Dobrze byłoby, gdyby konto powróciło do wykonywania poprzednich czynności. Istnieje jednak ryzyko, że ktoś namierzył nasz klub i tylko czeka na kolejną naszą wizytę. Nic strasznego, wystarczy włączyć autozmianę klubu. Nasze konto samoczynnie zajmie nowy klub, a stary oznaczy jako spalony i będzie omijało szerokim łukiem.

Nowy system brania dragów#

Opcja została wprowadzona w każdym skrypcie 3.x. Jest bardziej elastyczna niż poprzednie rozwiązania. Całość oparta została o procentową wartość uzależnienia (widoczną pod paskiem energii). Można swobodnie zmieniać wartość, od której konta będą odmulane. Wszystko działa prawidłowo dla dowolnego dragu. Od tej pory polecam jednak stosowanie Piwa, ewentualnie Zioła lub Piguł.

Także mechanizm ćpania został dostosowany pod nową zmianę dla skoków grupowych (potrzeba 25% energii na jeden skok). Skrypt bez problemu potrafi zaćpać do 100% energii (bez przećpania), ewentualnie wyczekać na ten jeden brakujący % przy rabunkach (żeby niepotrzebnie nie tracić biletów, jeśli mamy np. 24%).

Branie dowolnego dragu w klubie#

Wcześniej można było brać narkotyk tylko z pierwszego miejsca w naszym lokalu. Teraz to usprawniłem. Może to być dowolny towar, można nawet zadeklarować dwa czy trzy narkotyki, nie ma znaczenia ile ich będzie w lokalu, wybierany będzie ten, który został zadeklarowany jako pierwszy, np. whatDrug = "Zioło,Piguły";.

Zliczanie lokali#

Proste a jakie pomocne. Opcja pozwala włączyć zliczanie posiadanych lokali w zakładce Lokale. Każdy z rodzajów jest sumowany osobno, szczególnie przydatne do oszacowania liczby Domu schadzek.

EngineTC 3 - zliczanie lokali

Rysunek. EngineTC 3 - zliczanie lokali

Samoczynne ustawianie parametrów klubu po jego zakupie#

Bardzo wygodna opcja w przypadku konieczności częstej zmiany miejsca do ćpania. Ciągłe ładowanie natrętów do naszych prywatnych klubów bywa irytujące. Po takim zdarzeniu lepiej od razu sprzedać stary i kupić nowy klub. Po zakupie należy ponownie ustawić w nim odpowiednie parametry. Wprowadziłem mechanizm, który wykona to za nas automatycznie. Wystarczy włączyć w skrypcie odpowiednie opcje, kupić lokal i przejść do miejsca, gdzie można zmienić jego właściwości. Oto możliwości oferowane przez skrypt:

Usprawnienia i nowe tryby ochrony konta#

W nowej wersji duży nacisk położyłem na bezpieczne ćpanie w klubie, co jest szczególnie istotne w przypadku wykonywania skoków. Aktualna ochrona konta polega na:

Wszystko można dowolnie konfigurować. W ramach uzupełnienia dodałem także możliwość wykonywania operacji plastycznej za pomocą skrótu klawiaturowego (kombinacja klawiszy Ctrl+Alt). Taki dobór klawiszy gwarantuje komfort zarówno dla graczy lewo jak i praworęcznych oraz możliwość swobodnego pisania dowolnego tekstu. Wciśnięcie konkretnych klawiszy może być znacznie szybsze niż celowanie w napis Operka.

Dzięki powyższym mechanizmom nigdy nie zdarzyło mi się, by ktoś wykonał na mnie jakikolwiek napad, niezależnie czy grałem samotnie czy u kogoś w gangu.

Wykaz obcych z klubu#

Każdy natręt, który pojawił się w naszym lokalu zostanie zapamiętany. W dowolnej chwili możemy przeglądać listę włóczęgów, w której umieściłem najważniejsze dane (jak np. datę zdarzenia). Wbrew pozorom jest to bardzo użyteczna opcja, możemy szybko zorientować się, czy ktoś na nas nie poluje w naszym własnym klubie.

EngineTC 3 - obce mięsko w klubie

Rysunek. EngineTC 3 - obce mięsko w klubie

DziwkoLiczyk#

Tak nazwałem skrypt, który pisałem specjalnie pod analizowanie posiadanych dziwek. Było to konieczne, w poprzednich edycjach panny umieszczano na podstronach (w postaci nowych linków). Przeglądanie, podliczanie oraz analizowanie wszystkiego ręcznie było bardzo uciążliwe. Napisałem coś konkretnego, potem przeniosłem do Engine'a. Obecnie wykaz wszystkich dziwek w grze znajduje się na jednej stronie, ale opcje oferowane przez analizator wciąż okazują się przydatne. Oto kilka podstawowych funkcji:

Bardzo fajny bajer, od ostatnich edycji gra na dziwki to jedyna droga do uzyskania ogromnego respektu, posiadanie solidnego analizatora jest niezbędne. Na poniższej ilustracji zamieszczam screen zrobiony bodajże w rundzie 54:

EngineTC 3 - wykaz przychodów z dziwek

Rysunek. EngineTC 3 - wykaz przychodów z dziwek

Z racji tego, że czasami długość rundy ulega zmianie, wprowadziłem w analizatorze możliwość manipulowania dniem zakończenia edycji. Domyślnie ustawiona została wartość 184.

Manewrowanie dziwkami#

Kolejny dopalacz, który dodałem, to możliwość automatycznego zebrania zarobionej kasy oraz sprzedaż całości. Można włączyć je osobno albo razem (podobnie jak w przypadku budynków). Najpierw następuje zebranie zarobionej gotówki, dopiero potem rozpoczyna się proces sprzedaży. Oczywiście o takie detale jak ćpanie nie musimy się troszczyć.

Nowy tryb w Kasynie#

To dla większości będzie egzotyka. Nowy tryb polega na specjalnym przegrywaniu, dzięki czemu można zbić respa (niepotrzebnie tracąc kasę). Kiedyś potrzebowałem takiej opcji, nie zawsze u Dilera można kupić określoną ilość dragów. Kiedy tworzyłem ową opcje, tylko w Kasynie można było wykonać cały manewr odpowiednio szybko.

Respektor#

Kolejny nowy pomysł, który na początku rozwijany był osobno, dopiero po jakimś czasie wprowadziłem go do Engine'a. Zamysł był taki, żeby utworzyć możliwość ciągłego monitorowania określonych kont. Przydaje się to w chwili, kiedy chcemy np. oszacować maksymalny respekt danego gracza. Wiadomo, że większość osób chowa tę wartość poprzez inwestycję czy kupowanie dragów. Są jednak takie momenty w grze, kiedy przez pewien krótki czas wartość ta jest widoczna (np. przy zdjęciu kasy z inwesta lub po statku). Najprościej zrobić skana dla danego konta za kredyty, no ale po co płacić za tak zabugowaną grę? Lepiej włączyć skrypt i czekać na efekt końcowy. Można definiować dowolną liczbę kont (podajemy ich numery ID), przykładowo dla deklaracji:

  1. L
  2. K
  3. T'
  4. T
  5. A
  6. O
  7. Z'
  8. Z
  9. #
var respektorID = [

	"14377826", // Zaka
	"7585812", // Kyrsza
	"8492443", // Maki
	"11486437", // Mido
	"10020721", // Alessandra
	"14551268" // Sycyl

];

Efekt będzie następujący:

EngineTC 3 - obserwowanie zmiany respektu

Rysunek. EngineTC 3 - obserwowanie zmiany respektu

Osoby, które zrozumieją i nauczą się obsługi tego narzędzia zaoszczędzą nieco kredytów.

Manipulacja czasami#

W nowej odsłonie wprowadziłem szersze możliwości deklarowania czasów dla wykonywania niektórych czynności. Wyodrębniłem te akcje, które powinny wykonywać się jak najszybciej (np. operacja, zaćpanie i opuszczenie klubu) oraz przydzieliłem im osobny parametr konfiguracyjny.

Dla wszystkich nieznaczących czynności (jak np. przejścia do szpitala, brania metadonu) wprowadziłem losowość, można zadeklarować dowolną liczbę czasów. Niech teraz administracja głowi się czy ma do czynienia z maszyną czy może człowiekiem.

Można też włączyć opcję dynamicznego timera, który będzie widoczny na każdej stronie (po zalogowaniu konta do gry). Timer odmierza upływ czasu zaczynając od 0 (co oznacza wczytanie strony) i wartość ta będzie wzrastać aż do kolejnego wczytania strony. Przydaje się on głównie do precyzyjniejszego dobierania czasów dla poszczególnych czynności lub szczegółowej obserwacji zachowania skryptu.

Menu podręczne#

Najciekawsza i najważniejsza rzecz jaką wprowadziłem do ułatwienia gry na multikontach. Menu składa się z wielu elementów odpowiedzialnych za różne czynności. Może to być np. szybsze przejście w dane miejsce, jak również mechanizm ułatwiający złożenie gangu. W praktyce sprawdzało się to wyśmienicie, nie wyobrażam sobie odsysania gangu bez tego dodatku. Obecnie z większości rozwiązań nie skorzystamy, ale niektóre wciąż pozostają dalej pomocne. Oto najważniejsze usprawnienia oferowane przez menu:

W razie czego każdy element można wyłączyć, pozostawiając tylko to, co jest nam niezbędne do gry. Osobiście mam włączone wszystkie elementy, ponieważ nie mają one żadnego wpływu na pozostałe opcje skryptu. Całość prezentuje się następująco:

EngineTC - menu podręczne z szeregiem dodatkowych opcji

Rysunek. EngineTC - menu podręczne z szeregiem dodatkowych opcji

Podsumowanie#

Wreszcie koniec! Opisałem chyba wszystko, co warto było przedstawić. Jeśli o czymś zapomniałem pewnie kiedyś uzupełnię tekst. Na chwilę obecną moje oczy domagają się solidnego odpoczynku. Oczywiście rozwój skryptu nie został wstrzymany, za jakiś czas pojawią się kolejne nowości.

Pasek społecznościowy

SPIS TREŚCI AKTUALNEJ STRONY

Skrypty 3.01 (H1) EngineTC (H2) Dźwięki (H3) Łamanie kodów (H3) Usprawnienia w skokach pojedynczych (pełny automat) (H3) Usprawnienia w skokach grupowych (pełny automat) (H3) Nowy moduł dla narkotyków (pełny automat) (H3) Nowy moduł dla budynków (pełny automat) (H3) Usprawnienia w klubach/lokalach (H3) Zmiana sposobu deklaracji (H4) Samoczynne zajmowanie i dodawanie klubu (H4) Samoczynna zmiana klubu (H4) Nowy system brania dragów (H4) Branie dowolnego dragu w klubie (H4) Zliczanie lokali (H4) Samoczynne ustawianie parametrów klubu po jego zakupie (H4) Usprawnienia i nowe tryby ochrony konta (H3) Wykaz obcych z klubu (H3) DziwkoLiczyk (H3) Manewrowanie dziwkami (H3) Nowy tryb w Kasynie (H3) Respektor (H3) Manipulacja czasami (H3) Menu podręczne (H3) Podsumowanie (H3)