TextDecoder#
Wstęp#
Interfejs TextDecoder stanowi definicję Web IDL dla obiektów udostępniających dekoder z kodowania, co może być przydatne przy samodzielnym dekodowaniu danych binarnych. Obiekty typu TextDecoder
są potocznie nazywane dekoderami tekstowymi # i skojarzone zostały z kilkoma podstawowymi pojęciami.
Interfejs TextDecoder nie dziedziczy z żadnego innego interfejsu w ogólnym ujęciu DOM, chociaż w środowisku JS obiekty implementujące ten interfejs będą dziedziczyły z prototypu najwyższego rzędu. Zachowanie takie jest czymś normalnym w przypadku języka ECMAScript.
Dekoder tekstowy można utworzyć za pomocą konstruktora:
Właściwości TextDecoder#
Nazwa | Opis |
---|---|
TextDecoder.encoding | Zwraca zapisaną małymi literami nazwę z kodowania skojarzonego z danym dekoderem tekstowym. |
TextDecoder.fatal | Zwraca wartość true jeśli trybem błędu w danym dekoderze tekstowym jest "fatal ", w przeciwnym razie wartość false . |
TextDecoder.ignoreBOM | Zwraca wartość true jeśli flaga ignorowania BOM w danym dekoderze tekstowym jest ustawiona, w przeciwnym razie wartość false . |
Metody TextDecoder#
Nazwa | Opis |
---|---|
TextDecoder.decode() | Dekoduje przekazane dane binarne i zwraca odpowiadające im dane tekstowe. |
Inne TextDecoder#
Nazwa | Opis |
---|---|
new TextDecoder() | Konstruktor tworzący nowy dekoder tekstowy. |
Składnia Web IDL#
[Constructor(optional DOMString label = "utf-8", optional TextDecoderOptions options), Exposed=Window,Worker] interface TextDecoder # { readonly attribute DOMString encoding; readonly attribute boolean fatal; readonly attribute boolean ignoreBOM; USVString decode(optional BufferSource input, optional TextDecodeOptions options); }; dictionary TextDecoderOptions # { boolean fatal = false; boolean ignoreBOM = false; }; dictionary TextDecodeOptions # { boolean stream = false; };
Specyfikacje i inne materiały#
Pasek społecznościowy