MouseEvent#
MouseEvent.metaKey#
Właściwość metaKey
zwraca boolowską wartość true
jeśli w czasie wysyłania danego zdarzenia klawisz meta (np. 'Command'
na komputerach Apple) był aktywny, w przeciwnym razie zwrócona zostanie wartość false
. Właściwość jest tylko do odczytu.
Składnia#
Samo wywołanie i poszczególne jego części najlepiej objaśnić na zapisie składniowym:
var metaKeyPressed = mouseEvent.metaKey;
gdzie poszczególne człony oznaczają:
metaKeyPressed
- boolowskietrue
lubfalse
.mouseEvent
- zdarzenie będące obiektem kontekstu.
Przy tworzeniu zdarzenia wartością domyślną dla właściwości metaKey
musi być wartość false
.
W przypadku syntetycznych zdarzeń możemy samodzielnie ustawić stan aktywności klawisza meta dla zdarzenia, np. w czasie tworzenia lub inicjowania zdarzenia.
Alternatywnie można skorzystać z bardziej uniwersalnej metody MouseEvent.getModifierState()
.
Prosty przykład:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<script>
// Uruchom po całkowitym załadowaniu dokumentu
window.onload = function(){
var button = document.getElementById("press");
var info = document.getElementById("info");
function readInfo(e){
var data = "Interfejs: " + e
+ "<br>" + "e.type: " + e.type
+ "<br>" + "e.metaKey: " + e.metaKey + "<br><br>";
info.innerHTML = data + info.innerHTML;
}
button.addEventListener("click", readInfo, false);
button.addEventListener("dblclick", readInfo, false);
}
</script>
</head>
<body>
<p>Kliknij w przycisk (z opcjonalnym wciśnięciem klawisza Command na komputerach Apple) by uzyskać szczegółowe informacje dla zdarzenia.</p>
<input id="press" type="button" value="Kliknij mnie!">
<p style="color: blue;">Szczegółowe informacje dla przechwyconego zdarzenia:</p>
<p id="info"></p>
</body>
</html>
Interfejs Web IDL#
readonly attribute boolean metaKey;
Specyfikacje i inne materiały#
Pasek społecznościowy