Zdarzenia#
Typ mouseout#
Typ: | mouseout |
---|---|
Interfejs: | MouseEvent |
Sync / Async: | Sync |
Bąbelkowanie | Tak |
Zaufane cele | Element |
Anulowanie | Tak |
Domyślna akcja | Brak |
Kontekst (zaufane zdarzenia) |
|
Zdarzenie typu mouseout
musi zostać wysłane przez aplikację kliencką w chwili, kiedy urządzenie wskazujące opuszcza obręb granicy elementu. Zdarzenie to jest bardzo podobne do zdarzenia mouseleave
, aczkolwiek bąbelkuje i musi być wysyłane, gdy urządzenie wskazujące przesuwa się z elementu w obręb granicy jednego z jego elementów potomnych (szczegóły).
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<style>
div {border: 3px black solid;}
#DIV1 {background-color: #34669C; width: 400px; height: 220px;}
#DIV2 {background-color: green; width: 300px; height: 130px; margin: 20px; margin-left: 45px;}
#DIV3 {background-color: red; width: 200px; height: 40px; margin: 20px; margin-left: 45px;}
#DIV4 {background-color: white; width: 400px; height: 40px;}
</style>
</head>
<body>
<p>Przemieszczaj wskaźnik myszy między różnymi blokami DIV.</p>
<div id="DIV1">
<div id="DIV1">
<div id="DIV2">
<div id="DIV2">
<div id="DIV3"><div id="DIV3"><br/></div id="DIV3"></div>
</div id="DIV2">
</div>
</div id="DIV1">
</div>
<div id="DIV4"><div id="DIV4"><br/></div id="DIV4"></div>
<p style="color: blue;">Szczegółowe informacje dla przechwyconego zdarzenia:</p>
<p id="info"></p>
<script>
var div1 = document.getElementById("DIV1");
var div4 = document.getElementById("DIV4");
var info = document.getElementById("info");
function readInfo(e){
var data = "e.type: " + e.type
+ "<br>" + "e.target.id: " + e.target.id
+ "<br>" + "e.eventPhase: " + e.eventPhase + "<br><br>";
info.innerHTML = info.innerHTML + data;
}
div1.addEventListener("mouseleave", readInfo, true);
div1.addEventListener("mouseout", readInfo, true);
div4.addEventListener("mouseleave", readInfo, true);
div4.addEventListener("mouseout", readInfo, true);
</script>
</body>
</html>
Specyfikacje i inne materiały#
Pasek społecznościowy