MouseEvent#
MouseEvent.screenX#
Właściwość screenX
zwraca liczbę całkowitą reprezentującą współrzędną poziomą miejsca wystąpienia danego zdarzenia w stosunku do ekranu urządzenia. Właściwość jest tylko do odczytu.
Składnia#
Samo wywołanie i poszczególne jego części najlepiej objaśnić na zapisie składniowym:
var screen_X = mouseEvent.screenX;
gdzie poszczególne człony oznaczają:
screen_X
- liczba całkowita reprezentująca współrzędną poziomą.mouseEvent
- zdarzenie będące obiektem kontekstu.
Przy tworzeniu zdarzenia wartością domyślną dla właściwości screenX
musi być wartość 0
.
W czasie wysyłania zaufanych zdarzeń domyślna wartość przechowywana we właściwości screenX
ulegnie zmianie we wszystkich typach zdarzeń myszy.
W przypadku syntetycznych zdarzeń możemy samodzielnie ustawić wartość reprezentującą współrzędną poziomą dla zdarzenia, np. w czasie tworzenia lub inicjowania zdarzenia.
Prosty przykład:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<script>
// Uruchom po całkowitym załadowaniu dokumentu
window.onload = function(){
var info = document.getElementById("info");
function readInfo(e){
var data = "Interfejs: " + e
+ "<br>" + "e.type: " + e.type
+ "<br>" + "e.screenX: " + e.screenX
+ "<br>" + "e.screenY: " + e.screenY
+ "<br>" + "e.clientX: " + e.clientX
+ "<br>" + "e.clientY: " + e.clientY + "<br><br>";
info.innerHTML = data + info.innerHTML;
}
window.addEventListener("click", readInfo, false);
}
</script>
</head>
<body>
<p>Kliknij w obrębie prawego okna by odczytać poszczególne współrzędne wystąpienia zdarzenia.</p>
<p style="color: blue;">Szczegółowe informacje dla przechwyconego zdarzenia:</p>
<p id="info"></p>
</body>
</html>
Interfejs Web IDL#
readonly attribute long screenX;
Specyfikacje i inne materiały#
Pasek społecznościowy