UIEvent#
UIEvent.view#
Właściwość view
zwraca obiekt okna, z którego dane zdarzenie zostało wygenerowane. Jeśli obiekt okna nie zostały przekazany w czasie tworzenia zdarzenia, to zwracana będzie wartość null
. Właściwość jest tylko do odczytu.
Składnia#
Samo wywołanie i poszczególne jego części najlepiej objaśnić na zapisie składniowym:
var ui_view = uiEvent.view;
gdzie poszczególne człony oznaczają:
ui_view
- obiekt okna.uiEvent
- zdarzenie będące obiektem kontekstu.
Przy tworzeniu zdarzenia wartością domyślną dla właściwości view
musi być wartość null
.
Z perspektywy przeglądarek internetowych obiektem okna będzie obiekt Window
(globalny lub reprezentujący ramki). W czasie wysyłania zaufanych zdarzeń wartość we właściwości view
będzie ustawiana automatycznie.
W przypadku syntetycznych zdarzeń możemy samodzielnie ustawić obiekt okna dla zdarzenia, np. w czasie tworzenia lub inicjowania zdarzenia. Żadne inne typy obiektów nie będą obsługiwane, a próba ich ustawienia wygeneruje błąd.
Prosty przykład:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<script>
// Uruchom po całkowitym załadowaniu dokumentu
window.onload = function(){
var button = document.getElementById("press");
var info = document.getElementById("info");
function readInfo(e){
var data = "e.type: " + e.type
+ "<br>" + "e.view: " + e.view + "<br><br>";
info.innerHTML = data + info.innerHTML;
}
button.addEventListener("click", readInfo, false);
button.addEventListener("mousedown", readInfo, false);
}
</script>
</head>
<body>
<p>Kliknij w przycisk by uzyskać szczegółowe informacje dla zdarzeń.</p>
<input id="press" type="button" value="Kliknij mnie!">
<p style="color: blue;">Szczegółowe informacje dla przechwyconego zdarzenia:</p>
<p id="info"></p>
</body>
</html>
Interfejs Web IDL#
readonly attribute Window? view;